Kırık OBP'nin Başımıza Açacağı İşler...

Yani biz de yazmasak hocam şurada bir blog var uzakta, yazmasanız da okumasak da o blog bizim bloğumuz diyeniniz yok vicdansızlar. Tabi 97'li tayfanın kahir ekseriyetini üniversiteye uğurlayınca bir ferahlık da çökmedi değil. Tercihler bitince biz tercih uzmanları, ağır bir iftar menüsünden kalkıp üzerine yemeğin ağırlığı çökmüş gibi oluruz ve doğal olarak uyuşukluk gidinceye kadar kalemi elimize almayız. Kalemi diyorum zira kalem falan kullanan yok ama ağız alışkanlığı işte...

Her neyse gençler. 2017 sınavları için de süreç kesintisiz başladı bir taraftan. Ağustos sonu, Eylül ve Ekim ayları bu yıl sınava girecek adayların heyecanının altına odun attıkları, hararetin alev almaya başladığı aylardır. Moral ve motivasyon da yüksekse değme keyfe.

Zaten konular ilk başlangıçta 9. sınıf konuları olduğu için hemen anlaşılan, kolay ilerleyen, ömür törpüsü olmayan konular... Hal böyle olunca çalışmak da sınava hazırlanmak da çok zor değildir geçtiğimiz üç aylarda. Sınava hazırlık sürecinin başlangıcı olması münasebetiyle ilk kutsal üç aylarıdır.

İkinci kutsal üç aylara ise Kasım itibariyle giriyoruz gençler. Derslerin ve konuların yavaş yavaş, ince ince damara dokunmaya başladığı, ara ara sıvışma taktiklerini düşündüren ama öğrenci dirayetiyle üstesinden gelmekte hiç de zorlanmayacağınızı düşündüğümüz üç ay. Yani Kasım, Aralık ve Ocak. YGS ile kurduğunuz tüm feodal bağların aralık sonunda şekillenmesi gereken aylar bunlar.

Hocam dediğinizden hiç bir şey anlamıyoruz! Ne bağı? Ne feodalitesi? Ne kutsalı?

Boşverin ya gençler... Her bişeyi de anlayasınız diye yazmıyoz burada. Zaten kullandığımız dil ve üsluba bakınca da raat olun olm dercesine bi yazı... Raat olun olm ya! Nedir ki sınavlar bu kadar stres yapıyorsunuz?

Bu yazıda tabiki size yaşamın sırrını, sürecin mihenk taşlarını verecek değilim. Hem yeni döneme bir merhaba gençler diyelim, hem de şu mezun ve üniversiteye yerleşmiş tayfanın kırık OBP sorununa bir zamanların fenomen şampuan reklamı olan neşenin kepek sorunu gibi bir çözüm bulalım diye üç beş cümle karalayayım dedim. Tabi cümle ile yetineceğimi sanıyorsanız yanılıyorsunuz.

Yazının sonunda OBP'nin sizi nasıl ne hallere düşürebileceğine dair de bir aplikasyon yaptık doğal olarak.

Salim hocanın blog takipçilerinin bilmesi gereken bir şeyi yeniden hatırlatayım tabi. Paylaşacağım hemen her uygulama offfice excel formatında hazırlanır. Biz ondan başkasını bilmeyiz. Kutsal bilgi kaynağımız o. Okuyucumuz da bu vesile ile Excel programını edinir, öğrenir ve kullanır. Mobilde değil ama bildiğimiz dizüstü ya da masaüstü pc'de. Sonra vay efendim dünya kadar para verip ayfon 7 aldım niye bunda açılmıyor hoca falan olmasın...

Peki nedir bu kırık OBP'den çektiğimiz? Ya da kırık OBP nedir olm ya?

Bi kere ÖSYS literatüründe olmayan bir tanımlamadır. Hangi ÖSYM kılavuzuna bakarsanız bakın Kırık OBP terimini bulamazsınız. Bu tanımları öğrenci familyası ile aramızda kurduğumuz sıcak diyaloğun hatırına binaen bizler piyasaya sunuyoruz. Etimolojiyi açıkladığımıza göre şimdi mevzunun özüne gelelim...

Kırık OBP dediğimiz şey bir öğrencinin sınava gireceği yıldan hemen önceki yıl (bak hemen önceki diyorum daha öncekilerden bahsetmiyorum) bir yükseköğretim programına yani bir fakülteye, bir yüksekokula puanla yerleşmesi nedeniyle bu sene diploma notundan hallice bir katkı alamaması durumudur.

Yani..?

Yani şu; Alması gerekenin ancak yarısını verir ÖSYM.

Peki neden?

Çünkü der ki; olm ben seni geçen sene kazandırmadım mı? Kazanmakla zaten bir rakibini diskalifiye etmedin mi? Niye bu sene bir daha sınava giriyorsun. Tamam gir bişey demem ama böyle keyfine de bırakmam alırım bi dal OBP'ni diyor. Yani buna benzer bişi diyor gençler.

Özetle diploma notunuzdan alacağınız katkının %60'nı değil de %30'nu alabiliyorsunuz. 1 Puanın dahi önemli olduğu bir sistemde epeyce derin yaralar açabilecek bir mevzu tabi.

Peki bu kayıp her puanda ve her puan aralığında aynı etkiyi mi yaratıyor? Yani diploma notları eşit iki adaydan 400 TM puanı alan aday ile 250 MF puanı alan aday için aynı oranda bir sapmaya mı yol açıyor?

Puan olarak aynı gibi tanımlayabileceğimiz bir etki ama iş sıralamalara gelince tabi işin rengi değişiyor. 18 Farklı puan, her puanın da 165'den 560'a kadar farklı versiyonunu permütasyon, kombinasyon ve olasılık hesaplarıyla çarpmaya kalktığınızda lanet olsun bu matematiğe yea diyor, işin içinden çıkıyorsunuz gençler.

Tabi biz öyle diyemeyiz. Ayıptır, yakışmaz hoca milletine. Ne yapıyoruz peki? Sizin için işte bu kombinasyon hesaplarını bi çırpıda yapacağınız güzel uygulamalar geliştiriyoruz. E daha ne yapalım!

Peki hocam şimdi diyelim programı indirdik. Nasıl kullanacağız?

Çok basit ki! Şimdiye kadar hangi programı paylaştık da kullanımda zorlandınız vicdansızlar...

Ne mi yapıyorsunuz?

Dosyayı aha şuradan indiriyorsunuz. (aha şura)

Kaydettiniz de mi bilgisayarınıza. Ok... Tamam..!

Sonra açıyorsunuz önceden Office yüklü programda dosyayı. Güvenlik uyarısı verebilir üst tarafta. Siz hiç çekinmeden güvenli modda çalıştır hacı butonuna tıklayın. Sonra sadece ve sadece şunu yapıyorsunuz.

1) Seçmek istediğiniz bölümün puan türünü seçin. Mesela Hukuk mu tercih edeceksiniz. Basın TM-3 butonuna.

2) Seçmek istediğiniz üniversitenin bu sene kaç puanla aldığını biliyorsunuzdur var çünkü ÖSYM sitesinde. Onu hemen altındaki puan hanesine giriyorsunuz. Girdik mi? Girdik hocam, 437,6548.

3) Yazın baba diploma notunuzu da. E hocam ben daha 12'yim diploma almadım. Hayırlısı olsun yiğenim, bir gün alacaksın onu. Notlarınla bi tahminde bulun topraam...

4) Bir de son olarak geçen sene bir programa puanla (puanla ama bak, sınavsız yerleştiyseniz kabul değil, puanla) yerleştiyseniz o butondan da eveti değilse hayırı seçiyorsunuz.

Bitti. Bu kadar. Altta siz şu rakamları göreceksiniz.

1) Seçtiğiniz bölümün 2016 yılındaki yaklaşık minimum sırasını göreceksiniz babalar... Müthiş bilgi. ÖSYM bile yeni yayınladı daha...

2) Peki Ham puanda hangi sırada olmanız gerektiğini göreceksiniz. Yani YGS ya da LYS'de OBP eklenmeden hangi sırada olmanız gerektiğini sistem hesaplayacak size.

3) Madem ham sıranızı bulduk o halde ham kaç puana ihtiyacınız olduğunu da bir şekilde göztereceğiz. Bitti mi? Tabi ki hayır.

4) En çok merak ettiğiniz OBP sizi ne kadar ileri ya da geri atabilecek. Bunu göreceksiniz.

Benden şimdilik bu kadar gençler.

Bakın aynı dosyayı aha şuradan da indirebilirsiniz....

Eğer bu yazının tamamını okumadan dosyayı çalıştırırsanız hakkımı helal etmiyorum gençler, OBP'niz hep geri atsın emi.

Şaka la şaka bişi olmasın üzülürüm sonra...

Yorumlar

  1. Hocam merhaba.Benim sorum normalden biraz farklı temmuz ayında kapatılan vakıf üniversitelerinden birinde okuyordum ve yeniden tercih yaptık yeni okullara dağıtılmak için bu tercih obp'yi etkiler mi? 2015 yılında yerleştim ve tekrar girmedim sınava.Saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yıl yaptığınız yerleşme, sıradışı ve ÖSYS rutininin dışındaki bir yerleşme olduğundan OBP kaybına uğrayacağınızı düşünmüyorum. Zira genel yerleştirmede bir öğrencinin hakkını alarak bir yerlere yerleşmediniz.

      Sil
    2. Yanıtınız için çok teşekkür ederim hocam, kolaylıklar dilerim.

      Sil
  2. Hocam müthişsiniz ya.öğrenci icin bir nimetsiniz vallahi.gecen sene kazandım bu sene sınava falan girmeyecegim ama yine de yazılarınızı okuyorum.keyif veriyor,güldürüyor sizin kaleminiz.saygılar ve sevgiler hocam.kolay gelsin

    YanıtlaSil
  3. Merhaba hocam ben geçen sene bir tercih yaptım ama gelmedi,puanım gidermi?ben gitmeyeceğini biliyorum ama bir çok kişi kafa mı karıştırdı

    YanıtlaSil
  4. Hocam merhaba benim tercih hatası yüzünden aöf geldi tekrar hazırlanıyorum sınava obp kırılır mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AÖF'de kontenjan kısıtlaması olduğu için puanınız ne yazık ki kırılacaktır.

      Sil
  5. hocam iyi günler benim bir sorum var ben istanbul üni gazetecilik isitiyorum dersimide çalışıyorum sizce zormu o kadar sözelde ilk 28.000e girmek bana yardım edebilirmisiniz çok teşekkür ederim bide bu bölümü tutmak için geçmi şuan çok saolun Allah yolunuzu açık etsin

    YanıtlaSil
  6. Hocam ben de ygs-lys dönemimi sizin yazilarinizi okuyarak tivitlerinizi favlayarak geçirdim çok yardımınız oldu şu an istediğim gibi Ankara Yıldırım Beyazıt üniversitesinde Türk Dili ve Edebiyatı okuyorum sizi takip etmeyi çok seviyorum okurken egleniyorum..Siz gibi bir insan olmam dileğiyle hocam.

    YanıtlaSil
  7. Hocam benbu yıl pdr yi kazandım tekrar hazırlanıyorum sizce psikoloji ya da hukuk gelirse girmeli miyim pdr nin önü kapanıyor diyorlar

    YanıtlaSil
  8. Hocam teog bilgilendirme yapacak mısınız?

    YanıtlaSil
  9. Hocam Merhaba ben geçen sene türkçe öğretmenliğine yerleştim fakat bu sene özel eğitim öğretmenliğine geçiş yapmak istiyorum sınava tekrar hazırlanacağım sizce yapmalı mıyım ? Vede bu sene puanım düstügü icin okul bana 17 puan verecek 410 ham puan alırsam yerleşme şansım nedır?

    YanıtlaSil
  10. Hocam ben 2017 de girdim yerleştim gitmedim 2018 de
    girdim yerleştim gene gitmedim 2019 da obp puanım kırılır mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1sene öncesinde yerleştiğin için kırılır

      Sil
  11. hocam merhaba 4 sene geçmiş görür müsün bilmiyorum ama bu sene ankara üniversitesi eczacılık fakültesini kazandım ama pek mutlu değilim ve hedefim hep tıptı tekrar çalışmak istiyorum obp 90.48 15k 17k lık biryer için ihtimal verir misiniz

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Mesajınız site moderasyonu tarafından onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Üniversite Taban Puanları Belli Oldu, Taban Sıraları da Yaklaşık Hesapladık...

Üniversite tercihleri başladı, tüm adaylara bol şanslar...

An itibariyle YKS tercih dönemine yine merhaba dedik...